Thursday, November 8, 2007

Laura Al-Hidayah Binti Saiful Nizam

Aku mulakan hidup baru bersama anak aku yang berusia 3 minggu. Oh ye nama dia Laura Al-Hidayah. Mase nak Register tu kerut² jugak muke orang tu tapi dia tak cakap ape² maknanye lepas la tu. Dan Laura Al-Hidayah yang berbintikan Saiful Nizam itu sangat comel dan nampak mcm pendiam budaknye. Jarang menangis kecuali lapar dan buang air. Tak banyak karenah sangat. Malam pun, cuma bangun sekali je. Itupun sekitar jam satu pagi. Lepas tu aku boleh tidur dengan tenang mcm biasa.
Laura Al-Hidayah menjadi kesayangan atuk dan nenek. Si comel yang menjadi kebanggaan keluarga itu semakin menghantui diri aku bersama dosa-dosa silam aku. Aku mula memikirkan nak buat DNA untuk menentukan siapa bapak kepada Laura.
Zamri ada datang ziarah aku bersama mak aku. kalau takde aral melintang, minggu depan aku balik rumah mak aku pulak la. Dalam keadaan mcm ni, lagi best kalau mak sendiri yg jaga. Senang aku nak menonggeng ke, telentang ke, terlungkup ke…
Semua pergerakkan aku terbatas. Buat tu tak boleh, buat ni tak boleh, makan tu tak boleh, makan ni tak boleh. Dan yang paling tak boleh sekali ialah kongkek hehehe…
Bercakap pasal kongkek. Aku tak berpeluang nak berborak dengan Tiara pasal pengalaman sex dia dengan Saiful. Dia cuma bagitau aku yang kejadian tu telah berlaku. Tiara pun dtg mase tetamu ramai. Family aku ade, Family Saiful ade. So, kami tak berpeluang nak borak pasal tu semua.
Yang pasti, Tiara datang kat aku pada satu hari, kalo tak silap hari ke-12 aku dalam pantang hari tu, mengatakan yang dia dgn Saiful dah ‘buat’ kat opis. Ahaaa… sesuatu yang menarik untuk diceritakan. Tapi sayang, aku tak dpt cerita detailnye lagi. Aku harap sangat aku dapat keluar berborak, lepak dengan member, ke club atau kemana-mana. Aku bosan sgt duduk kat rumah. perasaan aku untuk menjadi seorang ibu memang takde langsung. Boeh dikatakan rasa sayang aku terhadap Laura 50-50. Aku pun tak asti. Ibu jenis apakah aku ni…
Yang pasti dia telah lahir kedunia dan aku kini bersama Laura. Laura adalah lambang cinta kami. Kami? Tak taulah Laura tu lambang cinta aku dengan siapa. Dan aku pun tak pasti sama ada Laura terbentuk atas dasar cinta atau nafsu semata-mata.