Tuesday, January 13, 2009

gangguan sexual – gesel konek kat punggung!

Sejak 2-3 hari ni Ayie rajin bertandang ke rumah. Kadang-kadang saje nak tanye khabar je. Kadang-kadang saje nak tengok Laura. Atau kalau tak dtg rumah pun, dia akan call tanya khabar dan nak dengar suara Laura. Sikap dia yang caring dan loving tu memang buat hati aku tak pernah berubah. Tapi aku dah tired nak berskandal dengan laki orang ni.

Aku bagitau Ayie yang aku boring tak keje. Dah lama sangat aku berehat. Duit pun makin surut. Ayie suruh datang office dia Sime Darby (bukan nama sebenar) kat Subang.

Aku mula la terkial-kial cari balik sijil-sijil aku dulu dan mula nak update resume dan print semula. Ambik gambo terkini dan dengan kebaya ketatnye aku pegi la interview jawatan secretary yang Ayie cakap tu. Tapi bukan jadi secretary Ayie la. jadi secretary orang lain yang department berlainan.
Maybe jarang jugak jumpe Ayie sebab dia site manager yg akan selalu outstation ke Qatar, Bahrain dan entah mane-mane lagi la.

Aku sebenarnya dah rase tak best kerana insiden yang berlaku mase interview tu tadi. kerusi ade 3 je. penuh dengan org sedang menunggu. ada temujanji agaknya. yg pasti, yg isi borang keje cume aku sorang je la. aku kene buat essay tentang karenah-karenah boss yang pernah aku hadapi sebelum ni. mase aku tengah mengarang tadi, ade la sorang mamat HR ni lalu belakang aku pastu saje je gesel konek dia kat belakang bontot aku. memang aku sure dia gesel konek. memang aku terase benda keras tu lalu kat punggung aku. dia cume cakap ‘tumpang lalu sikit, cik Yasmeen’ pastu dia lalu dengan selamba. aku terkejut tapi tak cakap ape-ape la kan. nak cakap ape?

aku teringat balik mase dulu-dulu kat mane je aku keje mesti aku kene gangguan sexual ala-ala camtu la. agaknye dorang nampak aku sebagai simbol sex kot! pakai kebaya pun orang gesel konek. sib baik aku tak pakai skirt. tadi mmg aku plan nak pakai skirt la. maklom la kan interview jawatan secretary.
jawapannye tak dpt lagi. tak tau la aku dapat keje tu ke tak. dah lame tak keje ni rase malas plak. Laura pun dah setahun lebih. Aku pun dah boring sangat ni. duit simpanan tinggal tak sampai 10ribu. takat  mane sangat dapat bertahan kan. so, aku rase jalan terbaik, kerje la kot kan? ape pendapat korang?