Wednesday, January 14, 2009

esok start keje!

Ermmm pagi-pagi lagi dorang da call aku suh datang opis. semalam isi borang dan borak-borak kosong dgn budak HR yg gesel konek kat punggung aku tu. Nama dia Amirul.
Hari ni interview dengan boss yg bakal jadi boss aku nanti. pun bukan mcm interview jugak. borak-borak kosong je. nampak mcm cerewet je dan kadang-kadang dia mcm keterlaluan sikit. dia cakap ‘oh janda rupenye’ mak aiii agak kasar bahasa dia.
memang aku akui la aku mmg hilang keyakinan diri setiap kali fikirkan status aku kini. janda? argghhh sangat tak best gelaran itu. janda anak satu plak tu. aduhhhh…
takpe, aku mesti kuatkan semangat. semua ni untuk Laura. aku mesti abaikan ape orang cakap asalkan aku ade income untuk menampung kehidupan kami. so, esok aku boleh start keje. seketeri lama En. Arif masih lagi ada untuk tempoh seminggu lagi dan dalam mase seminggu tu la dia akan handover keje dia kat aku. at least aku tak terkontang-kanting kan…
‘boleh i tau ukuran badan u?’ aku tercengang.
‘errr bukan ape, i ni kalo outstation rajin belikan staff baju-baju’ En.Arif cuba menjelaskan bila tengok aku tergamam dengan soalan dia. aku bagitaulah 38-29-35. agak huru-hara betuk tubuh badan aku. buah dada yg makin membesar. pinggang yg tak lagi size 27 serta size punggung biase yg tak berapa nak tonggek sangat mcm Tiara tu :p En.Arif angguk-angguk dan senyum. aku pun kerut dahi dan rase dia tu ntah hape-hape ntah!