Monday, November 13, 2006

Diluah Mati Mak, Ditelan Mati Bapak!

sian kat Tiara tadi. Bini Kapten Kompot datang serang dia kat opis. Tau jelah lagak wanita UMNO kan… style cam garang ala-ala Rafidah Aziz gitu, sekali cakap mcm nak berucap kat parlimen. Inikan pulak kalau time dia marah.
Dia datang terjerit-jerit kat opis kami “siapa Tiara?” dia sergah si Mastura penyambut tetamu kami tu.
Faizal keluar. “boleh saye tolong cik…” Faizal mula berbunga bahasa.
“Cik Puan Zaleia!” Jelas kesombongan dan kemarahan ‘Cik Puan Zalia’ yg mencari si Tiara tu. “Aku nak jumpa Tiara, mana dia?” Zaleia cekak pinggang sebelah, sebelah tangan lagi dok pegang handbag LV dia. Dia berbaju kurung merah berlabuci penuh. Muncung kasut dia cukup untuk membunuh satu nyawa sekiranya dia menendang buah kerandut sesiapa.
Aku turut sama keluar bila dengar kekecohan di luar. Aku ingatkan ade staff gaduh. Aku berdiri kat pintu bilik sambil perhati dari jauh. tiba-tiba Tiara masuk. Memang ler nasib dia tak baik, kalau dia tak balik opis kan bagus. Nampaknye terpaksalah dia berhadapan dengan singa betina yg cari dia ni aku pun tak tau sape.
“kenapa ni?” Tiara bertanya pada Faizal. Dia ingat pompuan tu gado dgn Faizal, dia pun blagak nak jadi heroin nak tolong Faizal kononnye.
“Maaf cik, saye Tiara Emelda, kalau ada apa-apa masalah kita boleh bincang” Tiara bersuara dengan lagak penyelamat. Tiara hulurkan tangan untuk bersalam, tiba-tiba suara singa betina tu makin tinggi.
“ohhh jadi kaulah Tiara, pompuan jalang yang kacau laki aku tu?” Zaleia memandang muka Tiara. Tiara tergamam kejap. Keadaan masih terkawal, Tiara nampak tenang.
“kau ni memang pompuan jenis tak tau malu. pompuan² mcm korang semua ni bukan kira laki orang, bapak orang ke, asalkan ade duit, korang main sapu je, tak malu ke?” Zaleia makin menjadi-jadi.
“apa masalahnye ni cik?” Tiara berlembut.
“Cik Puan Zaleia Kompot!” sekali lagi Zaleia sebut nama dia. Aik! Aku mula gelabah, tadi dia sebut nama dia tanpa ‘kompot’ takdelah aku gelabah sangat. Kali ni, bila dia sebut kompot je, aku mula takut. macam kenal je nama tu. Tak salah lagi, ni mesti la bini Kapten Kompot tu.
Tiara pun ade riak terkejut tapi dia masih boleh kawal riak wajah dia. Dia buat muka tak bersalah je. cara dia kawal emosi nampak mcm dia tak tau langsung ape yang Zaleia Kompot tu cakap hahaha!
Zaleia memaki hamun Tiara sepuas hati, mcm² dia ckp sampai dah tak larat nak dengar. Ape lagi kalau bukan cakap pasal pompuan sundal yg merampas laki orang. Sian aku tengok kat Tiara tu, aku tak sure nape dia tak menjawab. Mungkin dia rase memang dia salah, so dia diam jelah kot.
Baru je aku nak panggil security, Tiara mula bersuara “dah???  dah habis??  kau dgr sini baik²… terimalah hakikat yg kau tu tak pandai jaga laki … tu pasal laki kau cari pompan lain. anyway dgn laki kau pon not that great.  i’ve had better! Faizal, tlg panggilkan security bawak pompan giler ni kluar!” Tiara melangkah masuk dengan penuh kompiden meninggalkan Zaleia Kompot yg terjerit-jerit panggil nama Tiara.
“Hey Tiara, celaka! Sini kau! kurang ajar! memang dasar pompuan murahan!!!” Zaleia berlalu keluar dengan maki hamun, pandai gak dia blah sebelum security guard tarik dia hehehe…
Tiara terus masuk, aku ikut belakang Tiara. Aku ingat dia nak masuk bilik dia, rupenye masuk bilik aku, Ceh! Tiara hempas file atas meja pastu letak handbag dia slow² atas kerusi. tau plak dia letak slow² handbag Gucci tu, file dia main hempas je… kihkihkih
“sial betul betina tu. gelabah i tadi siot” Tiara menarik nafas lega. Aku hulurkan mineral water kat dia.
“la u takut ke, nampak cam relax je tadi?” aku sengih.
“u tak nampak ke kuku panjang dia tadi boss? kalau dia cakap muka i tadi, abis la kejelitaan i” Tiara teguk mineral water tadi sambil tarik nafas lagi. Ye tak ye gak, jangankan kuku dia, kalau hene hempap dengan tetek besar si Zaleia tadi tu, memang boleh mati lemas. Pelik gak kan, nak kata hodoh, tak jugak, stylo la jugak, breast pun besar boleh tahan, body pun cantik la lagi. Tapi apsal laki dia cari pompuan lain ekk?
“yang paling i hangin ni bos, bodoh betul la kapten tu sampai bagitau nama i, i keje kat mana, memang takut bini betul la jantan tu, badan je besar cam gajah bunting” Tiara mencebik.
“betul ke kapten tu skill dia haprak?” aku sengih lagi.
“hehehe i saje la nak kasi bini dia pedih telinga, sebenarnya konek laki dia memang ‘persu’ habis, sekali kene takleh lupa, tahan lama sampai kejang kaki i, u know…” Tiara sengih. Aku pun sengih. hampeh betul la minah ni.
Tiara dial no kapten. tak dapat! Tiara dial lagi! tak dapat jugak! Tiara mengeluh.
“mane pulak la si kompot ni. off hp ke? takut la tu, i tak kan lepaskan kapten tu, i akan buat sampai bini dia merayu kat i” Tiara mencebik lagi.
Aku geleng kepala.