Tuesday, November 28, 2006

Izaida’s Wedding Day

Aku menghadiri majlis perkahwinan Izaida dengan penuh tanda tanya. Kami tiba disaat Izaida sedang bersanding. Perjalanan yg agak jauh dari KL membuat kami kelaparan. Masa kami sampai kedengan bunyi kompang yg membingitkan. Jantung aku turut sama berkompang. Izaida dan suami sedang diarak denga meriah. Aku tak dapat jumpa Izaida sebab terlalu ramai sangat orang kat pintu masuk rumah dia.
Kami terus dijamu dengan pelbagai hidangan. Dan aku tak nak lepaskan peluang untuk menepung tawar Izaida dan suami dia.
Kami masuk, Kejelitaan Izaida terserlah disebalik kebaya unggu gabungan songket dan lace. Dia sangat cantik hari tu.
Memang kejutan besar bagi kami bila pompuan loklak tu bagitau yg dia nak kahwin dan hari tu lebih mengejutkan lagi bila aku pandang wajah suami dia.
Van Zack???