Sunday, November 26, 2006

Kisah Aku, Saiful dan Mertuaku :p

Shima excited habis nak menghadiri wedding Izaida. Siap beli kebaya baru. Wah! Bersemangat dan bersungguh-sungguh, sama bz dgn pengantin baru yg bz dgn persiapan. Shima pujuk-pujuk aku suruh ajak Zamri pegi sekali. Elly dah bagitau dia tak dapat datang.  Tiara pulak start cuti khamis ni. Minggu depan baru dia balik opis. Harap dia enjoy la dengan percutian haram dia tu.
Teringat percutian aku dengan Van Zack mase kat Hongkong dulu. Eh, Hongkong ke Taiwan, dah lupe la hehehe… ala yang aku kantoi ngan Saiful tu dulu hahaha… Sekarang ni aku dah takleh nak duduk lama-lama depan computer, sebab tu aku jarang update blog hahaha pinggang aku sakit la hahahaha… Segala otot badan lenguh macam orang tua separuh abad je rase.  
Malam tadi aku dinner dgn Saiful kat rumah. Bukan aku masak, tapi mase aku balik keje aku tengok mak mertua aku dengan bapak mertua aku ade kat rumah. Siap dah masak, tunggu aku balik tinggal nak makan je. Aku punyelah serba salah. Mesti mak mertua aku tau yg aku selalu balik lambat. Takdelah lambat sangat. Baru pukul 8 malam :p  
“banyak keje Meen?” mak mertua aku tegur aku. Aku tersengih-sengih depan pintu. “ade la sikit Mama…” aku jawab acuh tak acuh tapi aku harap dia tak banyak tanye.Masalahnye sekarang ni aku dah makan. Dah kenyang pulak tu. Aku makan dengan Faizal tadi. “pegi mandi, lepas tu kita makan” mak mertua aku tuang air dalam gelas.Aku menghampiri meja makan.“asam pedas… makan dulu la Mama, nanti baru mandi” aku sengih-sengih.Ya Allah! Bodohnye aku berlakon mcm ni. Perut aku kenyang gile ni. 
Saiful ambikkan aku lauk. Penuh pinggan aku dia letak mcm-mcm. Dia tanya baby aku nak makan apa, dia sentuh perut aku. Aku buat tak tau je. Mungkin dia sekadar nak tunjuk kemesraan kami depan mak bapak dia agaknye. Biarlah! Tiba-tiba mood aku hilang. Air-con bilik tengah tu rosak pulak. Mak mertua aku pulak buat hal, nak tido rumah aku. Sudahnya aku kene share bilik dgn Saiful. Sempat lagi mak mertua aku perli, Saiful dah sihat pun, kami masih tidur berasingan.  Aku tidur kat sofa bilik Saiful. Agaknya dia kesian kat perut boyot aku ni, dia suruh la aku tidur atas katil dia, dia nak tido kat sofa secara sukarela.
Akhirnya aku terpaksa berterus terang, sebenarnya bukan aku tak nak tidur dengan dia. Tapi aku geli nak baring atas katil dia, katil tu la yg guna mase kulit dia menggerutu dulu. Aku rasa geli sangat. Dia nampak mcm kecik hati tapi nak buat mcm mana, aku terpaksa cakap jugak la, kalau tak, dia berkeras nak aku tido atas katil dia tu. Malam tu aku tido kat bilik tengah yang panas tu. Taklah panas sangat sampai tahap berpeluh-peluh tapi memang rase tak selesa la. Aku set jam kat enset aku pukul 5 pagi. Sebab aku kene masuk bilik Saiful balik sebelum mak mertua aku bangun.