Sunday, November 12, 2006

my baby girl!

Semalam aku pegi scan. Dengan berat hati dan malasnye aku pegi jugak la. Tiara kata jangan ambik ringan. Kandungan kene jaga betul-betul sebab org pregnant ni kadang sugar level naik, blood pressure naik la. Aku tak suka dengar benda² remeh mcm tu. Aku tak berminat dengan suasana klinik atau hospital. Aku memang dah confirm bersalin kat situ jugak nanti. Doctor tanye aku datang sorang je ke? Aku angguk, aku kate laki aku takde kat sini. Habis cerita. Segan jugak aku, tak kan lah laki ade tapi langsung tak teman bini pegi scan, tak ambik tau. Sebenarnya aku yg pandai² pegi sendiri, dia tak tau pun aku datang sini :p
Tiara selalu takutkan aku dengan cerita-cerita bersalin yg menakutkan. Aku plak makin hari makin panik. Mood aku terhadap sex tak menentu. Kadang-kadang aku tak nak langsung. kadang² aku rasa nak sangat buat sex sampai aku terfikir nak cari sesiapa saja yg sudi kongkek aku. sampai mcm tu sekali…
Doctor kata dia nak check baby punya development, mcm otak, jari, heart, liver, lungs, spine etc sebab nak kompemkan baby tu laki atau pompuan. Doctor suruh aku baring. Dia suruh aku pakai selimut hijau tu sebab aku pakai dress paras lutut, dia kata dia nak selak perut aku. Aku malu-malu kucing sebab terpaksa selak baju depan lelaki yg aku tak pernah kenal :p *wink* so aku tutup dari bawah pinggang sampai kebawah dengan selimut tu, doctor pun selak la baju aku kasi terbukak perut boyot aku tu :p
Dia selak perut aku lepas tu dia belek² scanner kaler itam tu tekan sane sini tak taulah dia buat ape. aku diam je berdebar². Pastu dia sapu mcm jelly substance kat perut aku. Aku makin gelabah dan berdebar. Aku tak tau ape dia nak buat kat aku. Pastu dia ambik benda (alat scanning) tu letak kat perut aku. pastu dia pandang monitor itam tadi tu. Aku pun tengok jugak. pastu doctor tunjuk anak aku dalam perut. kepala dia mcm besar dari badan. Aku panik. Tulang belakang dia bengkok. Aku panik lagi. Semua tu mengganggu fikiran aku sampai sekarang. kepala dia kebawah, kaki dia keatas. Aku nampak semua benda, kaki, tangan, mata, hidung, bibir, telinga… doctor kata anak aku pompuan.
Balik opis aku terus pegi kat Tiara ceritakan pasal anak aku yang kepala besar dari badan dan tulang belakang bengkok tu. Tiara ketawakan aku pastu diakata memang mcm tu, nanti dah keluar ok la. Ye ke? Aku tak caye, hati aku terus risau terbayang anak aku yg aku tengok kat monitor semalam :(