Friday, August 25, 2006

Yasmeen Tetap Yasmeen!

Pagi-pagi datang opis dengan semangat waja. Maklumlah baru buang air yg sejak sekian lama simpan lam kepala. Hari ni pakai gaun pendek. Seluar boleh masuk lagi tapi bila duduk dah rase ketat dan tak selesa. Perut dah besar sikit.
Dapat fax dari office Aie. Dia akan datang next week lepas labour day untuk tengok projek bandar baru sepang tu. Sakit kepala aku balik sebab aku tak penah ambik tau pasal projek tu pun. Aku tau la projek tu hasil usahasama company dia ngan saiful, tapi aku tak penah ambik tau perkembangan projek tu. macam biase Faizal la jadi mangsa tempat rujukan aku. Lagipun dia seketeri saiful, tak kan la dia tak tau.
Terkenang si Aie, rindu plak rasenye. Terbayang batang panjang dia. Kulit dia yang sawo matang tu dengan kumis nipis dia. bau BVLgari kat badan dia tu buat aku rindu sangat² kat dia. kami terputus hubungan beberapa bulan. maybe sibuk ngan keje dan gf dia kot. Hari ni sebelum balik keje aku ziarah Saiful. Perkembangan terkini dia dah sedar, boleh bercakap dah tapi suara slow sangat takleh nak dengar. Dah tak makan bubur pakai tiub, mak mertua aku dah suap dia makan.
“project manager u yang sengal tu, kalau kite tak mintak report jangan harap la dia nak bagi” Faizal membebel. Aku diam je sementara tunggu Project Manager sengal tu jawab call.
“Joe, u kat mane?” aku buat suara garang sket. sket je :p
“i kat sepang ni bos, ade ape?”
“suruh budak u hantar report dari january sampai skarang hari ni jugak, ***** corporation nak datang tengok site next week”
“report dah siap bos, tapi i tak check lagi. nanti i balik, check i hantar kat u” Johari menyusun ayat bunga bahasa.
“hari ni tau. before 5pm” aku letak phone. Faizal mencebik.
“ye je kat sepang tu, tah² kat rumah kongkek bini” Faizal jeling.
“ko ni pandai² je. Blakang dia dengar suasana site la” Aku geleng pala.
“ala tv je tu…” Faizal mencebik lagi. Aku senyum je tak tau ape problem staff. Lantak la. Skarang ni aku ade masalah yang lagi besar dari tu. Aku sepatutnye ambik tau semua benda. nasib baik ***** corporation warning awal. Kalo dia main serbu je datang mampus aku.
Lepas lepak tengok Saiful, Faizal call aku bagitau report dah sampai. macam jauh sangat je bunyi. Jam dekat kul 7. Esok cuti, jumaat keje, sabtu ahad cuti lagi, isnin keje, selasa rabu cuti lagi. memang dah takde mase dah ni. Ade mase hari ni, jumaat ngan next monday je. Next thursday dorang dah nak datang.
So aku kene balik opis dengar ceramah Faizal supaya bile aku ngan dorang nanti tau la gak ape perkembangan projek tu.
Malam tu aku berdua dengan Faizal kat opis aku duk belek satu-satu perjalanan pembinaan projek tu dari mula sampai skarang. yang penting aku mesti tau perkembangan 4 bulan kebelakangan ni. Tu pun dah cukup baik la.
“ko ni sexy la plak ngan dress pendek, perut pun dah naik” Faizal sengih. Jantung aku berdegup kencang. Ni la first time lelaki cakap camtu kat aku sejak aku mengandung ni. Tapi aku buat tak tau je. Aku terus tumpukan perhatian pada semua kertas kerja dan plan yg bergulung² depan mata.
Aku minum air yg Faizal buatkan. Milo panas. memang sedap betul minum air panas dalam cuaca sejuk ni. (tak ujan pun, aircon je :p). Sementara Faizal berkemas, aku habiskan dulu milo panas tu, aku lontarkan pandangan jauh ke luar jendela terkenangkan keadaan aku yg mengandung entah anak sape ni, suami plak kat hospital, aku plak tak peduli kat dia, kongkek merata-rata, ape nak jadi la aku ni. Aku mengeluh panjang.
Tiba-tiba ada tangan peluk aku dari belakang. Dia mengalihkan rambut aku ke bahu kanan dan mengucup leher aku belah kiri. Aku pejam mata. Genggaman cawan ditangan terasa longgar. Lemah seluruh badan.
“rindu…” Faizal bisik lembut dan perlahan kat telinga aku. Bersambung…