Sunday, October 29, 2006

Hari-Hari yang Sibuk Bersama Saiful Dan Zamri

2-3 hari ni aku sibuk dgn projek baru opis aku. Aku dapat banyak bantuan dari Faizal yg memang arif dgn tugas-tugas kat opis ni terutama sekali pasal projek sebab dia kan orang kuat Saiful. Cakap pasal Saiful, Faizal bagitau aku, baru-baru ni Saiful ada call dia tanya pasal prestasi aku dan tentulah Faizal akan jawab semuanya ok.
Dan aku pun mula rapat dgn Tiara sejak kali pertama aku keluar dengan dia ke Zouk. Walaupun aku takde masa bersama dia selalu, tapi dia rajin la lepak bilik aku dan borak-borak kosong atau cakap soal peribadi.
Tadi Tiara datang jumpe aku bagitau yang wife Kapten Kamil mengamuk sakan bila balik rumah nampak laki dia tidur bogel atas sofa, apa lagi bila nampak tompok-tompok putih atas sofa dan ade sikit kat karpet. Kapten gelabah, bagitau bini dia yg dia melancap sorang-sorang. Tapi ade love bite la pulak kat dada hahaha! Tiara kata dia lupa dia ada buat love bite. Dia memang tak perasan langsung sebab seingat dia, dia cuma gigit-gigit halus je kat puting tetek dan kawasan sekitar Kapten. Tak taulah aku, itu kata dia, bukannye aku nampak depan mata hehehe…
Dan Tiara kata, sekarang ni dia dalam bahaya sebab wife Kapten Kompot mmg hantar orang (atau mungkin dia sendiri yang mengintai laki dia). Contohnya pagi tadi Kapten kata dia makan dengan 3-4 orang budak-budak pramugari comel lote, pastu wife dia call jerit-jerit tanya yang mana satu pompuan jalang yg bagi pantat kat laki dia tu. Mase tu Kapten memang gelabah habis pandang kiri kanan cari kelibat bini dia sambil gigil-gigil pegang enpon dan jawab “mane ade sayang, abang dengan cabin krew la, makan ramai-ramai” hahaha cam kelakar la pulak kan?
Dan aku tak sempat nak borak panjang dengan Tiara sebab aku kene pegi ambik Zamri kat KLIA. Jam dah pukul 4.30 ptg, aku mmg betul-betul dah terlambat nak ambik Zamri sedangkan dia bertolak dari Kuantan pukul 3 ptg. Mesti dia dah tunggu aku.
Aku kelam kabut sikit sebab Zamri nak datang tapi aku tak dapat bawak dia tinggal kat umah aku lagi cam selalu coz Saiful dah nampak ape yg aku buat dgn Zamri. So, aku kena tumpangkan dia kat umah aku yg kat Shah Alam tu la. Aku tau mesti Zamri jadi habuan Shima kalau aku tumpangkan Zamri kat sana. Memang aku ade rase sikit jeles la, tapi ape nak buat, jeles atau tak, Zamri tetap bukan milik aku, aku pun bukan milik Zamri.
Pastu esok pagi aku kena hantar Saiful pegi buat rawatan kulit. Dia buat rawatan pengelupasan kulit dan akan tumbuh kulit baru. Rawatan yang dinamakan medema itu akan dilakukan selama 15 hari dan kulit dia akan beransur pulih secara berperingkat. kalau ikut kata pakar kulit tu, kulit dia akan jadi kemerah-merahan sebelum pulih seperti biasa. rawatan tu tak lama tapi ade la dekat sebulan jugak. Rawatan tu dijadualkan selama 27 hari. Aku tau itu penting untuk Saiful, untuk masa depan dan kerjaya dia. Dia tak boleh sabar lagi. Kalau nak tunggu kulit dia pulih secara semulajadi memang boleh tapi tak tau berapa lama dan kulit dia pun bukan boleh pulih 100% mcm biasa, kedut-kedut akan naik dan kulit akan jadi tak rata. Ah! lantak dia la, duit dia, suka hati dia la kan?
Aku sekadar bagi semangat, itupun kerana aku rasa bersalah setelah apa yg aku buat dengan Zamri terkantoi. Mungkin dia sedar diri, tak mungkin aku selera nak projek dengan manusia rentung yg hidup segan mati tak mau mcm dia tu. So, kalau dia nampak jalan utk mengubah hidup dia, baguslah.
Malam tu aku projek dengan Zamri kat rumah Shah Alam, Shima takde, dia akan balik 2 hari lagi. harap-harap dia tak sempat la jumpe Zamri coz Zamri nak balik Kuantan hari ahad. Aku tak sanggup kalau Zamri projek dengan Shima atau pompuan lain. Pastutnye aku tak jeles kan? Tak taulah kenapa kali ni nak jeles-jeles pulakkk!!! Lepas projek, aku terus balik rumah, takut nanti Saiful syak pulak. Lagipun aku takde alasan untuk tak balik rumah. Kalau kantoi lagi leceh. Malas aku nak berdepan dengan dia. dibuatnya terpaksa berdepan dengan keluarga, mak aku, abang aku, mak mertua dan bapak mertua aku lagi naya!
Esok, sabtu hari cuti, lepas aku teman Saiful buat rawatan, aku nak jumpa Zamri kat Shah Alam, tapi aku tak tau nak bagi alasan apa sebab Saiful pun tau hari Sabtu aku tak keje, opis pun tutup lak tu hehehe… Tapi aku nak sangat kote Zamri, malam tadi projek jiwa tak tenteram. Kepala ingat nak balik, hari dah lewat. Aku tak kisah la dapat konek siang atau malam, aku redah je… janji dapat konek hehehe…