Friday, October 20, 2006

staff baru xxx

hari ni aku masuk opis. ade awek tergedik² borak dengan Faizal. skirt pendek, dengan dada terdedah nampak lurah. aku rasa ukuran dada dia 38 kot. tah la nampak bonjol² je. kaki cantik betis gebu peha gebu. rambut pun perang cam penyapu. mate pun siap biru, same kaler dengan baju biru dia. kasut tinggi takyah cakap la. kalau jalan lentik².
mase aku lalu depan meja Faizal nak masuk bilik aku, Faizal kenalkan aku dengan dia. “Puan, ini arkitek baru kite, tiara emelda dari singapore” (dah lama tak dengar si Faizal cover line panggil aku puan hehehe) aku bersalam dengan Tiara. Lepas tu aku terus blah. Sape ambik arkitek seksi mcm tu? Kalau turun site, habis semua pekerja buruh indon tu terjun bangunan.
Faizal masuk bilik aku. “bile kite kekurangan arkitek plak ni?” aku terus tanye lepas nampak muke Faizal muncul kat pintu bilik aku. “dia apply tahun lepas dah ni, yg kite iklankan kat the star, tp mase tu tak jadi nak ambik arkitek baru. sekarang ni projek manager kesayangan u tu kate, kite dapat projek shopping complex kat shah alam” Faizal terangkan satu persatu kat aku.
“shopping complex? tak tau ke shah alam tu berlambak shopping complex?” aku kerut dahi memikirkan lokasi shopping complex tu. mane diorang nak buat ni?
“yg ni baik punye boss, siap ade cinema dan karaoke” Faizal senyum. “karaoke? dapat lesen ke? banyak nak kene suap gov ni…” aku mula sakit kepala. “tak payah pk pasal tu la meen, diorang sub kat kite buat je, kite bukan pemaju nak settle sampai terjual semua lot, nak dptkan lesen ke ape, kite buat dapat duit, settle… tu je” aku angguk² walaupun aku tak tau sgt sebenarnye hehehe…
“takpelah, ko panggil arkitek baru tu masuk jap”
Aku borak² dengan Tiara kejap. Dia dari Bukit Panjang, Singapore. Actually husband dia dah setahun lebih ulang alik kat Malaysia, keje sini sebab tu sejak tahun lepas dia try apply keje kat KL ni. Anak dia pun dah 2 tapi mcm tak caye la kalau tengok badan solid dia tu, lentik sane sini, mantol sana mantol sini.
malam ni aku plan ajak Tiara jalan² kat KL. Lagipun dia baru kat sini. Husband dia sibuk dgn kerja, lupe plak aku nak tanye husband dia keje kat mane, dia cuma ckp husband dia engineer. Maybe dua² tu ambik civil kot, dah dua² sangkut kat construction company.