Wednesday, July 5, 2006

Jangan Seronok Sangat, Nanti Menangis!

Kan orang tua-tua cakap, jangan seronok lebih sangat, nanti menangis. Benda ni terjadi kat mak mertua aku yang konon vogue tu. Pompuan yang berusia 56 tahun tu masih lagi berambut perang. Aku sedikit tercabar sebab nak sesuaikan gaya aku dengan dia bila kami keluar bersama.
Dia ajak aku ke The Curve. Alamak! The Curve? Mengingatkan aku kepada Zack. Sakan betul orang tua ni shopping tak ingat dunia, hampir semua kedai yang dia singgah dia akan beli sesuatu. Tak cukup untuk dia, dia belikan aku sekali.
Seronok betul dia bercerita tentang zaman remaja dia yang tak pernah stop shopping, kat London, Paris, New York blablabla naik ngantuk aku dengar. Disebabkan dia terlalu happy, hampir semua sales girl yang dia jumpa diajaknya berborak. Hahaha… layannn…
“Meen, jom kita jalan kaki pegi Ikano”
“sebelah?”
“sikit je Meen, lintas jalan je, tak kan nak ambik kereta pulak, nak cari parking kat Ikano dah satu hal”
dia pujuk aku. Aku ni dah la lenguh kaki berjalan, tumit aku sakit la woi… huwaaa…
“hmmm… ok!” aku layan.
Kat Ikano dia sambung shopping lagi.
Aku ikut je bontot dia sambil dengar dia berceloteh pok pek pok pek.
Dipendekkan cerita (tak sabar nak cerita topik nangis dia). Balik tu dia nak singgah umah kami sebab dah dekat dari situ, dia penat nak balik umah dia kat Bukit Antarabangsa kot. Hah! Tau pun penat!
Sampai kat umah, kereta Saiful ade situ. Alamak! Abis la aku. Dia buatnya Kamalia ada.
“Saiful!!!!!!!” mak mertua aku jerit bagai nak gila. Mane taknye dia nampak anak dia tengah tenggek si Kamalia kat ruang tamu. Saiful kelam kabut. Kamalia lari kedapur dalam keadaan bogel. Aku nak gelak tapi aku bebuat terperanjat. Aku bukan tak penah nampak adegan tu. Lagipun Saiful dah terus terang yang dia cintakan Kamalia. Nak halang pun tak guna. Aku pulak, taklah cemburu atau marah setengah mati (mungkin sebab aku dah suka kat Zack).
“betina sial!!!” mak mertua aku sempat lepuk kepala Kamalia dua tiga kali. Aku nak gelak lagi tapi aku tahan.
Kamalia pucat lesi dia capai baju dia lari ke bilik air. Saiful kene tempeleng ngan mama dia dua tiga kali. Kamalia keluar lari ke pintu lepas pakai baju. Tah macam mana dia balik, aku tak tau la hahaha!
Merambu-rambu airmata mak mertua aku mengenangkan anak dia yang mengongkek ngan pompuan lain tu. Mak mertua aku pujuk aku supaya aku bersabar, dan dia ajak aku balik rumah dia. Adui orang tua ni…
“bini tengah mengandung Epul buat macam ni? Sampai hati Epul” mak mertua aku tersedu-sedu macam laki dia pulak yang kantoi tengah projek dengan orang lain.
Sekarang ni aku dah sangkut kat umah mak mertua aku, camne aku nak lari ni? Leceh tul la.
“u tengok anak u, punyalah biadab, langsung dia tak datang pujuk bini dia kat sini” mak mertua aku membebel sepanjang hari sambil menangis tak henti-henti sampai tak nak makan tak nak minum.
Aku pulak bebuat murung gak la. Tak kan nak buat selamba plak. Mak mertua aku ngan bapak mertua aku layan aku baik sangat sebab Saiful dah buat aku camtu. Hehehe…
Aku sms Saiful Abang pls ambik I, I tak nak duduk sini :( takde jawapan dari Saiful. Dia tak balas pun sms aku. Aku dah start rase rimas dah ni. Tah sampai bila aku nak duk sini huwaaaa!!!