Monday, June 19, 2006

Ann!

ni dia. Ann! Gadis yang aku teringin sangat nak jumpa. Dia lebih hebat dari apa yg digambarkan oleh Zack.
Ann sikit pun tak terkejut dengan kehadiran aku bersama Zack. Mereka berdakapan dan aku lihat airmata Ann mengalir. Rindu benar dia terhadap Zack.
“Raihana” Ann memperkenalkan diri dan bersalaman dengan aku.
Aku senyum dan menyambut tangan dia.
“u all dah kahwin?” Ann menyapu airmata yg tersisa.
“yes, tapi bukan dengan dia” Zack tercengang dengan pengakuan aku.
“oh ingatkan u ni wife Van, coz u mengandung” Ann senyum. Aik! Dia tau aku mengandung?
“Hmmm… 3 bulan lebih” Zack tercengang lagi.
Dia memang betul-betul lesbian, dia tau semua pasal pompuan. Orang lain tak perasan pun aku mengandung, tapi dia tau.
“dah makan? I lapar…” Ann memaut lengan Zack yang diam dari tadi.
“actually i bukan transit, i memang nak balik sini, i saje nak jumpa Van” Ann senyum lagi.
“so, kita makan kat KL, rumah u kat mana?” aku bertanya.
“Ampang. Tapi i bukan nak balik Ampang, i rasa nak duduk pan pac je kot, coz next Monday i nak balik dah” Ann senyum. Zack terus diamkan diri.
“Abang parking kat mana?” Ann menarik lengan Zack.
“Errr… level 3” Zack gagap.
Ann menarik beg Louis Vuitton berodanya. Sut prada berwarna kelabu sangat sesuai dengan tubuhnya yg tinggi lampai dan berkulit cerah. Lesung pipitnya menambah manis dalam senyumannya.
“so, kita makan kat pan pac jelah, i letih” Ann senyum lagi.
Ketika Ann check in, aku mencuit Zack.
“u jangan buat muka macam tu, tak boleh ke u layan dia macam dulu???” aku bengang dengan sikap Zack yang mendiam diri bimbang Ann akan kecik hati.
“keadaan dah lain…” Zack bersuara perlahan.
“stop it! At least berlakon!” aku hampir meninggikan suara.
“jom naik kejap, i mandi, lepas tu kita makan” gadis lincah itu sentiasa tersenyum.
Kami hanya mengikut Ann ke tingkat 12.
Masa makan mereka berdua berbual tentang kisah lama, kisah kehidupan di Holland dan aku hanya mendiamkan diri. Hanya sesekali aku tumpang ketawa.
Aku tinggalkan Zack dengan Ann kat Pan Pac walaupun Zack berat hati dan nak ikut aku balik. Tapi aku berkeras meninggalkan Zack dengan Ann dan aku balik rumah sendiri. Aku berjanji akan datang balik esok atau lusa.
Dalam perjalanan pulang, Zack hantar sms. “u hutang banyak perkara dengan i” aku senyum. Aku tau Zack nak tau sangat pasal pengakuan aku pada Ann tentang status perkahwinan dan kandungan ni. Mase tu aku buat pengakuan sebab aku bimbang Ann akan salah anggap tentang hubungan aku dengan Zack. Tapi nampaknya Ann kelihatan selamba dan tak pedulikan tentang kehadiran aku sangat. Malah dia buat macam dia kenal aku. Aku selesa dalam keadaan tu tapi aku rasa aku perlu bagi peluang pada mereka untuk selesaikan masalah mereka.