Sunday, June 25, 2006

Kowloon City, Hongkong!

Kami tiba di Former Kai Tak Airport, Kawloon City jam 2 petang. Bandar itu terlalu asing bagi kami. Aku tak penah sampai Hongkong, begitu juga Zack.
Kami menginap disebuah hotel di Kansu Street. Kami menaiki MTR (kalo kat KL panggil LRT) dan berhenti di Yau Ma Tei Station. Berjalan disepanjang Nathan Road tak rase meletihkan sebab kat situ ada bazaar bernama Jade Market sepanjang 2km. Gile! Aku dah jalan sejauh 2km rupanya.
Cuaca tak terlalu sejuk. Ala-ala dalam aircon je tapi baju sejuk diperlukan sebab cuaca sejuk ditambah dengan tiupan angin memang boleh menggigil.
Kami ambik bilik hotel yang mempunyai 2 katil berasingan. Malam tu kami makan ikan bakar sebab tu je makanan yg tak payah sembilih. Makanan ruji disini dah tentulah nasi putih dan babi. Tak kira babi panggang, babi goreng, atau sup babi, pendek kata babi merata-rata. Ada jugak sayur-sayuran dan penduduk sini memang takleh kalo tak makan sayur, tapi cara masak sayur tu la yg buat aku takleh makan sayur sebab kebanyakkan masakan berkuah, dorang akan letak arak untuk tambah sodap! Sodap la sangat!
Malam tu kami borak panjang dalam bilik. Disebabkan aku dah jalan sejauh 2km nak ke hotel tadi, maka aku kepenatan dan malas nak keluar walaupun suasana malam kat Kowloon city memang meriah dan havoc gile. Esok jelah, hari ni tak larat! Ni semua driver taxi tu punye pasal la, aku nak duduk hotel yang dekat dengan tempat membeli belah, dia pun bagitau aku yang Yau Ma Tei adalah syurga membeli belah kat Kowloon ni. Maka aku tak jadi naik taxi dan ikut cadangan driver taxi tu supaya ambik MTR.
Jauh gile, dari airport, taxi hantar kat Kowloon Bay Station, aku nampak Star Cruises dari dalam MTR kat The Ocean Terminal. Terminar tu kat Harbour City, aku akan kesana nanti sebab aku ade nampak satu shopping kompleks besar kaler pink kat situ tapi aku tak tau lagi camne nak pegi sebab nampaknye jauh dari station tu. Nantilah aku tanye budak hotel.
Pastu macam-macam tempat MTR berhenti dekat 9 station baru sampai Yau Ma Tei station kalo tak silap pengiraan aku la. Kami teruja dengan suasana di Hongkong ni sampai terlupa tentang masalah kami kejap.
Malam tu aku terus terang kat Zack yang aku ni isteri orang. Dan aku memang mengandung dan aku jugak cakap anak ni bukan anak suami aku. Takde la aku cerita dari A to Z. Cukuplah sekadar aku cerita sikit-sikit.
Zack kata dia dah suka kat aku. Dia nak pitam bila dengar aku cakap yg aku dah kahwin dan sedang mengandung kat Ann hari tu. Oh ye, cakap pasal Ann, isnin lepas dia dah balik Japan dan lepas tu Zack balik naik cab ke Damansara Indah sebab call aku tak dapat hehehe…
Ann ingat aku merajuk sebab tak muncul-muncul lagi lepas tu dan Zack pun dah terus terang kat Ann yang dia suka kat aku. Takde maknenye! Aku dah kahwin, bukan boleh kahwin dua pun hehehe…
Anyway, Ann sebenarnya dalam dilema, disaat dia sedang belajar untuk menjadi wanita sejati, dia jatuh cinta pada suami orang selepas membawa hati bila Zack hilangkan diri masa kantoi kes lesbi dia ngan Claudia dulu.
Skarang ni cinta terlarang Ann takde kesudahan. Suami orang tu anak dah 3, khabarnya menyintai Ann tapi masih takde kata putus tentang hubungan diorang. Lelaki tu tak berani nak beritahu keluarga dia apalagi bini dia. Dan Ann masih terus sabar menanti dan menanti.
Susah jugak, lelaki japanese bukan macam kita, boleh kahwin sampai 4. kat negara jepun tak dibenarkan berpoligami. Dan bayangkan lelaki tu terpaksa menukar agama dan tinggalkan terus anak dan isterinya kalau dia memilih Ann. Tak kan Ann pulak yang nak tukar agama, nauzubilah!
Dan malam tu Zack mintak penjelasan tentang hubungan kami. Zack kata dia tak kisah dan bersedia ambik risiko bercinta dengan aku secara serious sebab dia betul-betul sukakan aku. Nak tau jawapan aku?
Bersambung…