Sunday, June 18, 2006

Sebuah Kisah Cinta…

“Esok, u temankan i jumpa dia kat KLIA” aku tercengang pandang Zack. Nak tercekik rasanya nasi lemak yg aku baru nak telan.
Apa yg aku fikirkan ialah mcm mana reaksi Ann kalau nampak lelaki yang dia cinta bersama pompuan lain? Tapi jauh disudut hati aku, teringin sangat aku nak tengok Ann.
“kenapa u tak boleh terima dia Zack?”Zack diam.
“betul u nak tau?”
Aku angguk. Mestilah aku nak tau kenapa dia tak boleh terima gadis yg dia puji tinggi menggunung sehingga aku dapat rasakan aura kehebatan Ann pada saat Zack bercerita tentang Ann.
“dia lesbian!”Aku pandang Zack.
“so what? Kalau dia jatuh cinta pada u bermakna dia dah jumpa jalan untuk berubah. U ingat senang ke lesbian nak jatuh cinta pada lelaki” aku memandang Zack dengan wajah hairan.
Aku terkenangkan kenalan Zack mase dalam panggung wayang kat Cineleisure hari tu. Kalau dia baik sangat, tak kan dia berani korek aku. Dan aku yakin Zack berpengalaman dalam sex. Apa salahnya dengan lesbian? Bukan ke lesbian tak pernah kena tebuk dengan lelaki?
“entahlah, sejak i tau dia ada hubungan dengan girlfriend lama i, i dah tak boleh nak tengok muka dia lagi. U tau tak, dia dengan girlfriend i rupanya pasangan lesbian dan selama 3 tahun i tertipu dengan mereka. I malu, i projek dengan girlfriend i dan dalam masa yg sama Ann pun projek dengan Claudia” aku tercengang.
So, girlfriend dia dulu minah saleh. Hmmm… kronik cerita dia ni, pening kepala aku. Aku bagaikan sedang membaca novel, aku ghairah untuk menyelak muka surat seterusnya.
Seperti biasa, mase tu Zack datang rumah Claudia. Diorang memang dah biasa bersama bagaikan suami isteri. Tapi hari tu segalanya tamat bila Zack nampak Claudia dan Ann sedang bersama. Dan hubungan mereka putus begitu saja.
Kelakuan Ann yang keluar dengan lelaki dan tak menunjukkan minat pada perempuan, sikit pun tak mendatangkan syak kepada Zack. Tapi kejadian itu telah mengubah segala-galanya.
Ann balik Malaysia, mengirimkan coretan maaf dan cuba menjelaskan segalanya dan berterus terang tentang perasaannya yg mula jatuh cinta pada Zack.
Kini Ann di Nagoya, menjalankan perniagaan keluarga disana. Dia Cuma menjejak Zack di Holland beberapa bulan lepas tapi dia diberitahu Zack dah balik Malaysia. Dengan bantuan kawan-kawan, dia berjaya menjejak keluar Zack dan mendapatkan no handphone Zack.
Bagaimana dan mengapa Ann jatuh cinta pada Zack masih menjadi tanda tanya. Zack sendiri pun tak tau. Adakah Ann masih seorang lesbian, dan mengapa dia kembali mencari Zack. Semua tu masih menjadi tanda tanya.