Friday, June 2, 2006

Di Persisiran Pantai

Pagi itu udara sangat segar. Aku menyusuri persisiran pantai dengan penuh ketenangan dan kebahagiaan. Maklumlah malam tadi DAPAT :p pompuan gile konek macam aku ni, ape lagi yg membahagiakan aku kalau bukan konek. Dapat konek je semua masalah selesai, sakit kepala pun hilang. Ah! Semua orang sukakan sex. Manusia mana yg tak terbayangkan sex? Tak rindukan sex bila sekali dah kena? Buanglah sikap hipokrit kalian. Jangan berlagak alim. Kalau pun nak sembunyikan aib diri, jangan sampai mengkritik orang lain lebih-lebih. Tepuk dada, tanyalah selera. Berpijaklah dibumi yang nyata.
Aku sebagai manusia, aku tak mampu nak berpura-pura. Aku sebagai insan lemah, tak mampu nak berlakon seolah-olah aku tak perlukan sex. Aku menikmati sex untuk diri sendiri dan turut bergembira menumpang bahagia bila dengar atau baca tentang keindahan sex orang lain. Kalaulah setiap perkara dalam sex dirahsiakan, mansuhkan saja pelajaran tentang sex didunia ini. Bukankah semua orang berhak tahu tentang sex, bagaimana untuk membahagiakan pasangan dan memberikan yg terbaik untuk pasangan.
Van Zakri. Anak muda kacukan melayu belanda itu aku kenali ketika menyusur pantai. Dia sedang mengalunkan lagu spider.
Ku dikejar bayang-bayang resah…
Bila hatimu masih tak berubah…
Enggan dipunya dan dipenjara…
Belaian cintaku ini…

Lebih kurang macam tulah lagu dia kalau tak silap aku. Aku tak berapa ingat lirik sepenuhnya, tetapi di Hadyai, siapa lagi yang tahu lagi melayu kalau bukan anak melayu? Jadi, aku dulu yang menegurnya.
“orang Malaysia?” aku menghentikan petikan gitar Zack.
Dari situ mulanya perkenalan kami. Van Zakri bersekolah di Holland sejak kecil dan kini bercuti mengelilingi asia. Kurang fasih berbahasa melayu tapi bolehlah jugak makan belacan dan durian.
Zack banyak berahsia. Mungkin tiada apa yg harus diceritakan pada aku memandangkan kami pun baru kenal beberapa minit. Aku pun tak bertanya banyak tentang dia. Dia Cuma bercerita tentang asal usulnya sebab aku bertanyakan tentang nama dia yang pelik sikit tu, Van Zakri. Peliklah jugak bagi aku bila orang melayu ada nama Van kat depan. Terfikir jugak aku, mungkinkah mak bapak dia peminat Van atau keluarga dia bisnes jual Van hehehe…
Zack menarik minat aku untuk terus mendekatinya. Dia kelihatan misteri dan agak pendiam. Kalau aku tak tanya, dia takkan cakap apa-apa. Tanpa segan silu dia menyanyi dan melayan petikan gitarnya. Dia kelihatan romantis dengan gaya dan suara husky. Sesekali dia memandang aku sambil menyanyi diiringi bunyi petikan gitar membuat aku merasakan dia menyanyikan lagu itu untuk aku. Aku merasakan bagai sedang bercinta. Dan sesekali melihat Zack menyanyi dan bermain gitar sambil memandang nun jauh ketengah lautan, seperti dia benar-benar sedang meluahkan apa yg dinyanyikan. Aku terbuai dengan situasi itu dan leka hingga matahari hampir tenggelam.
Aku menikmati petang yang indah itu tanpa menyedari hari hampir gelap. Saiful sangat bimbang. Dan aku rasa takut untuk balik kebilik hotel.
“kenapa tak bawak handphone? Kalau hilang, mana i nak cari u?” Saiful bersuara sebaik saja aku membuka pintu.
“Sori… i tunggu matahari terbenam… cantik tau…” aku sengih-sengih kambing.
“pegi mandi, jap lagi nak turun makan” aku sengih-sengih lagi dan cepat-cepat bukak baju, capai towel dan masuk bilik air :p Fuh! Nasib baik tak kena marah…
Dalam bilik air, aku mandi dengan tenang…
Ku dikejar bayang-bayang resah…
Bila hatimu masih tak berubah…
Enggan dipunya dan dipenjara…
Belaian cintaku ini…

Aik! Aku hafal lagu tu? Hehehe…