Wednesday, June 7, 2006

Detik Pertemuan Bermula

“kat ofis ke?”
“sape ni?”
“i la…”
aku gelak-gelak mengada.
“yasmeen?”Hehehe aku gelak miang lam hati.
“camne leh teka betul ni?” aku gelak-gelak lagi.
“mana ada pompuan lain lagi yg ade no handphone i ni” woooo… ayat baik punyer… aku mencebik. Huh! ayattttt!!!
“u kat ofis ke?” aku tanye lagi.
“mane i keje”
“nape tak keje?”

“Nak buat ape keje?” huh! kereknye jawab.
“i tak keje la, i baru abis blajar, saje bercuti, belum rase nak keje lagi…” hmmm… bile aku diam, baru di ceritakan hal sebenar.
Dia duduk dengan bapak dia kat Holland. Mak bapak dia dah bercerai. Mak dia balik Malaysia, dia duduk dengan bapak dia kat Holland, bersekolah kat sane sampai besar. Cuma baru setahun dua ni je dia rapat balik ngan mak dia.
Mereka dua beradik. Si kakak ikut mak balik Malaysia, si adik ikut bapak stay kat Holland. Baru sebulan lebih dia habis belajar, terus bercuti ke beberapa buah negara Asia sehinggalah aku terjumpa dia kat Hadyai. Sekarang ni kat kat rumah mak dia di Damansara Indah.
“so, u buat ape kat umah?” aku umpan sikit, sebenarnya nak ajak keluar :p
“tak buat ape, rehat dua-tiga lagi, pastu plan nak pegi Taiwan pulak. Nak ikut?” dia pulak umpan aku.
“Errr… i dah pegi Taiwan last year. Boring la…” aku mengelak. Ikut hati memang nak :p tapi Saiful camne? Gile!
Citer punye citer, akhirnya kami set time nak jumpe borak-borak. Dia ajak aku jumpe kat The Curve. Tu jelah tempat yg paling dekat dengan dia. Lagipun dia takde lesen kereta, mak dia tak bagi jalan jauh-jauh. Dia bukan tau jalan sangat pun kat Malaysia ni hehehe…
Aku merentasi PLUS. Masuk tol Damansara dan melalaui LDP. Apsal jem gile nak masuk One Utama? Ade sale ke? Parking penuh, aku kene jalan jauh sikit nak ke lift. Kami jumpa kat Starbucks. Dia sibuk dengan laptop dia sampai tak sedar aku datang. Lain sangat dressing dia, hampir tak cam tadi. Yelah mase kat pantai dia pakai t-shirt dengan seluar pendek je hari tu. Aku pakai kemeja SEED lengan panjang hitam putih (macam nyamuk aedes). Ah! Aku dah boleh pakai baju nampak pusat lagi. Berat aku naik 5 kilo dan perut pun dah buncit sikit. Zack masih tak tau aku dah berkahwin dan sedang mengandung. Aku tak berniat nak menipu dia, tapi dia tak tanye, jadi apsal pulak aku ringan mulut nak bercerita hehehe… tul tak?
“tul ke Taiwan tak best?”
“tak la best sangat biase je, macam shanghai, beijing, banyak tample…” aku hentam.
“hongkong dah pegi?”
“Errr… tak lagi…”

“so, kite pegi Hongkong la next week…” Zack sengih.
Hah? Alamak!
Apsal aku cakap belum???
Aku takut nanti dia tanye pasal hongkong langsung aku tak tau ape-ape. Tu pasal aku cakap belum.
“nanti i check schedule i” aku senyum kelat.
“u bz? U buat ape?” Zack menyedut Mocha sambil memandang aku.
“Err i… menulis. Hmmm… menulis…” aku sedikit gagap.
“menulis? Ala… kat mana-mana boleh tulis, sekarang ni pun boleh tulis” Zack tolak sikit laptop dia kearah aku.
“i ade dateline la. I bukan boleh tulis ikut suke hati” aku mula merepek sambil memikirkan jawapan, kalau dia tanye aku tulis ape nanti.
“oh….” huh! dia tak tanye… hehehe lega!
Hampir 2 jam berborak, akhirnya kami ambik keputusan untuk jalan-jalan kat dalam. Nak tengok wayang rase mcm tak sempat. Aku takut tak sempat balik rumah sebelum Saiful balik.
“wangi tak?” Zack meletakkan seketul sabun hampir ke hidung aku.
Aku menghidu dan angguk.
“white musk, i suke bau ni” Zack belek-belek sabun bulat warna putih tu.
Orang lelaki pun layan Bodyshop? Aku tak pernah pakai barang bodyshop sebab sejak aku dengan Zaki, Sugar Daddy tua aku dulu, dia dah belikan aku barang-barang M&S. Mahal tapi quantity banyak. Bodyshop ni tak semahal M&S. Sabun murah je… dalam belasan ringgit seketul tapi ciput je sabun dia. Dua-tiga kali mandi dah abis aku rase. Lotion dia pun dekat seratus tapi 50ml je… alahai…
Aku layan je Zack. Aku ikut je mana dia pegi sambil tengok-tengok jam. Dah pukul 3, ade satu jam lagi. Aku mesti balik pukul 4. Sekurang-kurangnya aku tau apa kesukaan Zack. Aku selesa berjalan disis Zack. Sesekali bahu kami berlanggar dan aku dapat hidu bau perfume dia. BVLgari :p
Aku mintak diri bila jam hampir pukul 4. aku bagi alasan nak pegi gym. Jadul aku ditetapkan pukul 5 petang 3 kali seminggu (kononnye). Aku menuju ke lift. Tunggu lift bukak dengan sabar. Lift terbukak dan tiba-tiba Saiful keluar dari lift bersama Kamalia. Aku berpaling ke tempat lain. Mereka tak nampak aku. Mereka bergelak ketawa dan aku nampak Saiful memaut pinggang Kamalia. Aku berdebar-debar, masuk dalam lift. Pintu lift tertutup dan aku panik sampai terlupa aku parking kat tingkat berapa.
Aku drive balik rumah dalam keadaan mengigil. Aku tak pasti kenapa. Sebab takut kantoi atau sebab ternampak suami aku dengan pompuan lain.